Happy Chinese New Year!

Hallo Holland,

Daar ben ik alweer, de weken vliegen om! Ik hoop dat jullie een fijne week/weekend hebben gehad. Deze zaterdag had Rebecca haar dansuitvoering en hoewel ik in het weekend vrij ben, wilde ik hier wel graag met de rest van het gezin naartoe. Het was eigenlijk meer een musical (vind ik niet erg, maar de vader is na de eerste helft met Olivia naar huis gegaan hihi) en het duurde ruim drie uur, dus ik heb voor de rest de hele zaterdag niets kunnen doen, maar het was het waard! Rebecca straalde helemaal als aapje en beertje, dus dat was heel leuk om te zien.

De zondag ben ik naar Birmingham gegaan naar de viering van het Chinese nieuw jaar samen met alle andere au pairs, voor zover ik weet in ieder geval, uit Bromsgrove. De Chinese wijk vinden was niet heel moeilijk, want er liep een hele stroom mensen, vooral Chinezen, die richting op. De hele wijk was versierd met de typische rode lampionnen en met aapjes, omdat de aap het dier van het jaar was blijkbaar. Er was dan ook iemand verkleed als aap waar je mee op de foto kon. Natuurlijk was er ook de draak op stokken die een dansje deed, geleid door een aantal mannen in Chinese kledij, en na afloop poseerde de draak even mooi zodat iedereen een foto kon maken. Overal stonden kraampjes met onder andere Chinees eten en voor de rest geen idee want het was allemaal in het Chinees. In een van de kraampjes zat de god van de rijkdom waar je ook nog een foto mee kon maken, maar wel tegen betaling dus echt rijk word je er niet van. Er was ook een podium waar een aantal Chinese dansen en vechtsporten werden gedaan en daarna werden er hele toespraken gehouden, in het Chinees of in ieder geval met een onverstaanbaar accent, dus toen hadden we het wel weer gezien. Je kan uiteraard niet naar de viering van het Chinese nieuwe jaar gaan zonder Chinees te eten en dat is ook precies wat we daarna hebben gedaan. We namen van alles een beetje zodat we alles konden proeven, dus dat was een goede afsluiting!

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Liefs,

Julia

Reacties

Reacties

Gerdien

Leuk weer om te lezen lieffie, lijkt wel carnaval, hier is het halve land weer onbereikbaar!
Wij zijn op zoek naar een leuke accommodatie in The Cotswolds.
Komt goed....
Nu nog een nieuwe ervaring, ziek zijn zonder mijn goede zorgen haha, gelukkig ben je daar in goede handen.
Beterschap en kus!

dick

Ha Julia,
wat geweldig, chinees nieuwjaar vieren in Engeland!
Nice!

Beterschap, lees nu ook dat je ziek bent. Lekker uitzieken dan , en een fijne week

Bedankt voor de foto´s en je verhaal.
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!