Iron Bridge, Landhuis en nog meer London

Hi there,

Het was vakantie afgelopen week en het eerste weekend van de vakantie gingen mijn gastouders een weekendje weg dus het werd zeven dagen oppassen, met gelukkig heerlijk weer, dus we hebben veel gepicknickt, in speeltuinen en buiten gespeeld en hoewel het een lange week was, was het vooral heel erg leuk om nog even een volle week met de meisjes door te kunnen brengen, want over 1,5 (!) week ga ik alweer naar huis!

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn gastfamilie op stap geweest, ook de laatste dag met z’n allen, en we begonnen bij de Iron Bridge, letterlijk een ijzeren brug over de rivier Severn, wat ligt in een heel mooi gebied met veel bos en vooral hoge heuvels (die ga ik missen!). Vervolgens gingen we naar Buildwas Abbey, de resten van een supermooie Abbey met klooster (en gek genoeg waren wij de enige daar). En daarna gingen we nog naar een heel populair mega landhuis, Attingham Hall, met letterlijk kilometers aan bossen en velden en (moes)tuinen als landgoed! En dan heb ik het nog niet eens over de binnenkant gehad, want het is denk ik een van de meest indrukwekkende huizen die ik ooit heb gezien. Alles was versierd met goud en je had een mannen- en een vrouwengedeelte, bij de mannen was alles rood met goud en bij de vrouwen blauw met goud en het was voornamelijk heel erg groot met tientallen kamers en een extra verdieping voor alle bedienden en butlers die ook weer butlers hadden en noem maar op. Heel gaaf om geweest te zijn!

Zondag ging ik uiteraard weer naar Londen (wauw voorspellend), maar wel weer naar de niet zo bekende delen. Ik begon met Anne Marije bij een superschattige taarten/cupcake winkel Peggy Porschen waar we heerlijk in het zonnetje onze rozenthee hebben gedronken met uitzicht op een typisch niet toeristisch Londens straatje.

Daarna zijn we naar Camden Market geweest, wat wel héél erg toeristisch is, maar wel heel leuk! Het is een hele artistieke buurt met allemaal 3D versierde huizen en een mega grote markt, binnen en buiten, met hele leuke dingetjes, maar het is zo groot en zo druk dat het een beetje overweldigend is. Ik denk dat je er makkelijk een halve dag door kan brengen als je echt de tijd wilt nemen om alle kraampjes te bekijken en er iets te eten, maar ik wilde het vooral gewoon even gezien hebben.

Anne Marije ging daarna weer naar huis, dus ik ging alleen verder om nog even wat meer leuke zijstraatje van Notting Hill te zien, om naar het Science Museum te gaan (wat vooral leuk is als je heel erg van auto’s, treinen, ruimteschepen etc. houdt) en nog een paar schattige straatjes (vooral alles met Mews erin is leuk, zoals Kynance Mews!) in de buurt van underground station Gloucester Road.

En dat was mijn heerlijke weekend alweer! Maandag waren de meisjes nog steeds vrij en omdat het ook hier heerlijk weer was, zijn we de hele dag buiten geweest, dus hopelijk komt ik een beetje bruin uit Engeland terug! Wie had dat ooit gedacht?! Aankomend weekend ga ik (eindelijk!) naar Cambridge en ga ik de Colorrun in Londen rennen! En dat is dan mijn allerlaatste weekend hier. Wat ga ik zulke heerlijke weken met de meiden en zulke heerlijke weekenden met vriendinnen missen!

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Liefs,

Julia

Reacties

Reacties

Dick

Hi Julia, wat een geweldig leuk verhaal, ik ga je verhalen uit de UK straks nog missen. Prachtige foto's ook.

Fijne laatste week, bij je gastgezin en UK, en veel plezier bij de ColorRun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!