Met Matthias in London

Hey lieve lezers!

Matthias kwam afgelopen weekend op bezoek! We gingen naar Londen, omdat hij daar nog nooit was geweest, dus ik kon hem mooi een beetje rondleiden. We begonnen bij Covent Garden voor een lekkere crêpe en om even naar de straatartiesten te kijken en toen gingen we door naar Leicester Square om kaartjes te kopen voor de musical Guys & Dolls (Mat ging vrijwillig, echt waar)! Toen dachten we even naar ons hotel te gaan, dat een stuk verder bleek dan gedacht dus daar kwamen we nooit aan die middag (en zoals in Londen vaak het geval is, loop je een stuk meer dan je denkt en ben je zo een halve dag kwijt).

En daarna was het tijd voor de ‘echte’ highlights voor Matthias: de Tower Bridge & Tower of London (we stapten eerst te vroeg uit, dus nu hebben we het Monument voor The Great Fire of London ook gezien), London Eye, Big Ben & Westminster Abbey. Op de weg daar naartoe kwamen we langs een park waar ik nog nooit ben geweest, maar het is een van de mooiste, en kleinste, parkjes die ik tot nu toe ben tegengekomen (en geloof me, je hebt er veel in Londen). Het was meer een soort megatuin van een prachtig gebouw (waarvan je er ook een heleboel hebt). Tegenover de Big Ben hebben we even uitgerust op een veldje in het zonnetje. Het was ontzettend druk dit weekend en er waren constant ambulancegeluiden te horen, dus het deed me een beetje denk aan New York, wat normaal totaal niet zo is! Het zal het prachtige weer in combinatie met het Pinksterweekend wel geweest zijn.

Daarna gingen we nog even naar het mega St. Pauls voordat we lekker gingen eten en naar het theater gingen. De musical ging over New York gokkers, dus het paste wel in de hele New York sfeer die in Londen hing dit weekend. Musical zijn altijd een heerlijke relaxte afsluiting van een drukke dag (behalve dan dat we nog dat mega eind naar het hotel moesten, maar daar hadden we in ieder geval iets meer energie voor nu)!

Zondag besloten we het lekker rustig aan te doen, dus na ons uitgebreide ontbijt gingen we naar Buckingham Palace voor het laatste deel van de wisseling van de wacht, waar alle wachters omgetoverd worden tot een straatorkest en een rondje over het plein lopen.

Om daarna de drukte even te ontsnappen zijn we heerlijk in Green Park gaan zitten: een van de beste plekken om leuk mensen te kijken. Van Londenaren met trenchcoats, laptoptassen en opgevouwen paraplu’s (wat is het nut daarvan met heerlijk weer?!) tot de vele Japanners die hele fotosessies houden. Toen hebben we nog even rondgedwaald in Notting Hill met haar prachtige gekleurde megahuizen en alternatieve winkeltjes en toen was het al weer tijd om terug naar Bromsgrove te gaan. Maandag ging Matthias mee de meiden naar school brengen en daarna gingen we voor een Full English Breakfast, liet ik hem High Street en Sanders Park zien en gingen we naar Birmingham om te lunchen bij de kanalen, voordat Mat helaas al weer naar Nederland ging. Ik heb nog een maandje te gaan hier, want 18 Juni ga ik weer terug naar huis, dus dan kan ik iedereen elke dag weer zien

Smile

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Liefs,

Julia

Gerdien

Mooi verhaal, fijn dat jullie het samen zo goed hebben gehad.
Heerlijk om met het mooie weer in Londen te slenteren!

Nu is het echte aftellen begonnen, wij kijken uit naar je terugkeer.

Liefs, je moeder

Sharon

Supertof om zo'n weekend te hebben met je broer!

Je ziet hem vast ook weer snel. Hoelang duurt het nog voordat je weer in Nederland bent?

Liefs,
Sharon