Leuke niet toeristische delen van Londen!

Lieve lezers,

Er is alweer een weekend voorbij waarin ik alweer naar Londen ben geweest. Ik heb alle beroemde bezienswaardigheden inmiddels vaak genoeg gezien, dus ik wilde heel graag de niet zo toeristische kant van Londen zien. Met Anne Marije ging ik op stap naar Notting Hill, maar niet naar de beroemde Portobello Road, maar naar de zijstraatjes, waar we als eerst de leukste koekjeswinkel tegenkwamen die ik ooit heb gezien! Het heet ook heel toepasselijk ‘Biscuiteers’ ( 194 Kensington Park Rd) en ze hadden er heel mooi gedecoreerde koekjes, per doos een thema zoals Londen, slagen voor eindexamen, geboorte van een baby en noem maar op. Daarnaast hadden ze een heleboel makarons en mega plakken cake, die wij niet konden weerstaan, vooral met zo’n leuk uitzicht op de winkel.

Vervolgens gingen we meer zijstraatjes in en kwamen we bij een straat genoemd ‘St. Lukes Mews’ wat een totaal andere sfeer heeft dan alle andere straten van Notting Hill met haar statige chique gekleurde huisjes met trappen naar de voordeur en het voelde niet meer alsof we middenin een grote stad waren. Maar wat een leuk straatje! En de enige straat waarin ik voor een heleboel deuren fietsen heb zien staan ;)

Daarna wilden we de wijk Shoreditch verkennen. We kwamen eerst langs de ‘Leadenhall Market’ wat een hele mooie hall was met winkeltjes. Shoreditch is een hele creatieve wijk met een heleboel artistieke winkeltjes en graffiti op de muren. De meeste straten zien er van de buitenkant een beetje smoezelig uit, maar je hebt hele leuke winkeltjes die totaal het tegenovergestelde zijn van smoezelig. We gingen eerst naar ‘Material’ (3 Rivington Street) met een heleboel boeken over verschillende landen en steden, onder andere Amsterdam, maar ook kook- en kinderboeken en daarnaast hebben ze ook posters en notitieboeken etc.

Vervolgens gingen we naar Charlene Mullen (7 Calvert Ave, de Kalverstraat van Londen), een minimalistische winkel met veel zwart-witte cartoon achtige tekeningen op woonaccessoires en ik denk dat alles daar ook ontworpen wordt want er was een kantoor midden in de winkel. We zijn nog een paar winkels in geweest in ‘Columbia Road’ (waar nog veel meer artistieke winkels waren en een hele leuke bloemenmarkt op zondagen!) voordat we naar ‘Broadway Market’ liepen. Een echte markt deze keer met veel eten en prullaria en bloemen en restaurantjes aan beide kanten van de markt, wat een perfecte plek was om lekker te dineren, voordat we samen terug naar Birmingham gingen.

Zondag bleven we dichtbij huis en na heerlijke Amerikaanse pannenkoeken te hebben gebakken en opgegeten, gingen we naar Birmingham om te shoppen en om een heerlijke Sunday Roast te eten, dus we hadden een heerlijk relaxed en goed vreet weekend!

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Liefs,

Julia

Gerdien

Lieve Juul,

Wat een leuk idee om zo de andere kant van Londen te ontdekken. Je foto's geven een mooi beeld, vast een pandje uitzoeken??
Fijn dat je het samen hebt kunnen doen met Anne Marije.
En wat een heerlijke eetcultuur, als ik nog denk aan die heerlijk Sunday Roast die wij in Castle Combe aten, mmmmm.
Geniet nog van je laatste weken!

Liefs, je moeder